Losowy post

PRZENOSINY

UWAGA!

SZCZYPTA ORIENTU została przeniesiona na nowy adres - http://szczyptaorientu.wordpress.com/


Od tej chwili wszystkie nowe tłumaczenia będą zamieszczane JEDYNIE i WYŁĄCZNIE pod nowym adresem.
Znajdziecie tam też wszystkie do tej pory już zamieszczone (chwilowo jeszcze trwają prace nad ich edycją i dostosowaniem do nowej strony).
Jeśli chcecie skomentować jakąś piosenkę (do czego serdecznie zapraszam i doceniam) to proszę, róbcie to już pod nowym adresem

Jeśli jesteście naszymi obserwatorami, zapraszam do dodania naszego nowego adresu http://szczyptaorientu.wordpress.com/ do Waszej listy czytelniczej (jeśli jesteście użytkownikami bloggera, robicie to korzystając z przycisku DODAJ na głównym panelu sterowania)

czwartek, 9 sierpnia 2012

F.Cuz - Dreaming I 2012 tłumaczenie

Kolejny zbanowany teledysk. Zapytacie się za co tym razem? Oczywiście za treści nieodpowiednie dla młodzieży, które mogą mieć na nią zły, żeby nie powiedzieć zgubny wpływ. Teraz pewnie macie ochotę zapytać jakie to treści w tym MV są nieodpowiednie dla młodzieży? Może sceny, w której pokazują jak uczniowie biją swojego kolegę ze szkoły? Otóż nie! Nieodpowiednie sceny to te, w których młodzieniec wychodzi/ucieka z lekcji oraz niebieskie włosy kolejnego ucznia siedzącego w innej klasie (w Korei młodzi ludzie uczęszczający do szkoły nie mogą malować włosów). Nie wiem jak Wam, ale mi przychodzi od razu na myśl taki Zelo (B.A.P), który w MV w Never give up ma jak najbardziej nieprzepisowy jasno blond kolor włosów, nie mówiąc już o dziewczynie grającej jego ukochaną, która ma uroczą fioletowawą fryzurkę. Do tego piosenka ma podobny przekaz jak poniższy utwór F.Cuz i tutaj także młodzież urywa się z lekcji i to nawet bardziej ekstremalnie, bo czynią to stadnie. Jak dla mnie obydwie piosenki mają ze sobą wiele wspólnego, ale tylko Dreaming I zostało zbanowane, ale kimże ja jestem, żeby to oceniać...

więcej na allkpop

Teraz zapraszam do obejrzenia tego gorszącego MV i zapoznania się z tłumaczeniem piosenki :)



F.Cuz - Marzący ja

Odkąd byłem młody, chociaż niewiele miałem
Kochałem fakt, że mogłem śpiewać
Chociaż codziennie przysypiałem na lekcjach
Chociaż nauczyciel na mnie krzyczał
Mogłem marzyć i to czyniło mnie najszczęśliwszym

#Wtedy wtedy wtedy wtedy byłem młody*
Tak tak tak moje serce było jak para
Gdybym tylko mógł się ciebie trzymać
Gdybym tylko mógł marzyć
Nie chcę puścić tej ręki
Nigdy cię nie puszczę

##Chociaż nie mam żadnych pieniędzy, chociaż nic nie mam
Chcę śpiewać, chcę trwać w tym do końca
Chociaż to ciągle jest trudne, chociaż ciężko iść
Zawsze to pokonam dla tego marzenia
Marzę w moją gwiazdę**x2

Uwierz w swoje serce

Teraz, moje serce bum bum bije
Moje bijące serce coś mówi
Mówi mi, żeby wyżej się wznieść
Tak, jestem gotowy - ten fly gentleman*** nadciąga
To marzenie idzie do ciebie
I przyszłość mojego żarliwego serca

#
##

Nawet jeśli to jest ciężki czas, nawet jeśli upadnę
Będę sobie ufał i się podniosę

Uwierz w swoje marzenia

Wyjmij ręce z kieszeni u wysoko je unieś
Pewnego dnie będziesz leciał poprzez to niebo
Podnieś swoje ręce, wysoko je unieś
Ponieważ to twój sen, wznieś się wyżej
Marzę w moją gwiazdę x2

Uwierz w swoje marzenia

*i znowu pytanie o jakiej młodości oni śpiewają - obecnie (2012) średnia wieku F.Cuz wynosi 21 lat ^^
**niegramatyczny angielski w oryginale, więc wyszedł taki potworek tłumaczeniowy
***dosł. latający dżentelmen, jestem prawie na 100% pewna, że to nawiązanie do piosenki YG Family Fly gentleman (jeśli jesteście fanami Big Bang to koniecznie obejrzyjcie, bo rapuje tam młodziutki GD)

angielskie tłumaczenie pop!gasa

3 komentarze:

  1. Nie wiem o co biega, naprawdę czytam i nie bardzo rozumiem. Te paradoksy które rządzą życiem w Korei mnie nieustannie zadziwiają. Jestem po prostu głupia i za mało w tej kulturze ufiksowana żeby to zrozumieć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czyli standard jeśli chodzi o pomysłowość koreańskiej cenzury :], czasem tylko, kiedy czytam ich argumentację, to nie wiem czy mam się śmiać czy płakać. W ogóle czytałam też (bodajże na allkpop'ie), że Korei zostało wprowadzone (czy dopiero ma być) sprawdzanie teledysków jeszcze przed ich wypuszczeniem, więc odpowiednie organy do walki o moralność młodzieży będą miały nowe pole do popisu ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też już jakiś czas temu o tym czytałam i prawo to z tego co pamiętam wchodzi 18.08 w życie i co najgorsze prawdopodobnie zacznie od razu zbierać okropne żniwo, ponieważ ocena piosenki ma trwać około 7 dni, więc nie można racjonalnie zaplanować wypuszczenia MV, zwłaszcza, że często poprawki są wprowadzane nawet kilka godzin przez publikacją, a tutaj trzeba walczyć jeszcze z cenzurą i tak na dobre nie wiadomo ile razy trzeba będzie poprawiać zanim zaakceptują

      na allkpopie pisali już, że pierwszą ofiarą może być G Dragon, ponieważ jego powrót był planowany własnie na 18.08, a przez nowe prawo może zostać opóźnione, póki co trzeba czekać na wieści...

      Usuń

blog wraz ze wszystkimi postami został przeniesiony na adres http://szczyptaorientu.wordpress.com/, zapraszam do komentowania pod tym adresem :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...