Losowy post

PRZENOSINY

UWAGA!

SZCZYPTA ORIENTU została przeniesiona na nowy adres - http://szczyptaorientu.wordpress.com/


Od tej chwili wszystkie nowe tłumaczenia będą zamieszczane JEDYNIE i WYŁĄCZNIE pod nowym adresem.
Znajdziecie tam też wszystkie do tej pory już zamieszczone (chwilowo jeszcze trwają prace nad ich edycją i dostosowaniem do nowej strony).
Jeśli chcecie skomentować jakąś piosenkę (do czego serdecznie zapraszam i doceniam) to proszę, róbcie to już pod nowym adresem

Jeśli jesteście naszymi obserwatorami, zapraszam do dodania naszego nowego adresu http://szczyptaorientu.wordpress.com/ do Waszej listy czytelniczej (jeśli jesteście użytkownikami bloggera, robicie to korzystając z przycisku DODAJ na głównym panelu sterowania)

środa, 2 listopada 2011

You're beautiful 2009


Tytuł: You're beautiful
Tytuł oryginalny:  미남이시네요 / Minami Shineyo
Gatunek: komedia romantyczna, muzyczna
Liczba odcinków: 16
Rok: 2009

Pobierz PL (trzeba założyć konto na forum)

Obsada
A.N.JELL
Jang Geun Suk - Hwang Tae Kyung
Park Shin Hye - Go Mi Nam (chłopak)/Go Mi Nyeo (dziewczyna)
Jung Yong Hwa - Kang Shin Woo
Lee Hong Ki - Jeremy/Kang On Yu

Uee - Yoo He Yi
Kim In Kwon - Ma Hoon Yi (menadżer Mi Nama)
Jang Won Young - Reporter Kim
Choi Ran - Choi Mi Ja (ciotka Mi Nam i Mi Nyeo
Kim Sung Ryung - Mo Hwa Ran (matka Tae Kyunga)
Jung Chan - Prezes Ahn
Choi Soo Eun - Wang Kko Di (stylistka)

Struny głosowe głównego wokalisty zespołu A.N.JELL nie są w najlepszym stanie dlatego reprezentująca ich firma nalega na dodanie do grupy nowego piosenkarza. Jednak nowy członek Go Mi Nam musiał wyjechać do USA, żeby przed podpisaniem kontraktu poddać się zabiegowi, która ma naprawić źle zrobioną operację powiek. Niestety przyspieszono podpisanie kontraktu, w związku z czym menadżer Mi Nama wpadł na pomysł poproszenia bliźniaczej siostry swojego klienta o udawanie go w dniu podpisania umowy. Mi Nyeo, będąca nowicjuszką w zakonie prowadzącym sierociniec, w którym wychowywała się razem z bratem nie chcąc pozwolić, żeby przepadła szansa na spełnieni marzeń Mi Nama i odnalezienie ich matki, postanawia im pomóc. Jednak w wyniku splotu wydarzeń Mi Nyeo zostaje zmuszona do przebierania się za brata dopóki ten nie wróci ze Stanów.
Opis z Drama Wiki
You’re beautiful to jedna z pierwszych obejrzanych przeze mnie dram i nie przesadzę mówiąc, że miała duży wpływ na moje nieprzerwanie trwające zainteresowanie koreańską popkulturą. Na samym początku muszę zaznaczyć, że opisuje ona w dość wyidealizowany sposób świat gwiazd Hallyu Wave i nie jesteśmy w stanie powiedzieć, iż po jej obejrzeniu poznaliśmy reguły rządzące koreańskim show biznesem. W moim prywatnym odczuciu cała produkcja pokazuje jak koreańscy idole chcieliby, żeby to wszystko wyglądało. Szczególnie jeśli chodzi o realia i konsekwencje bycia w związku.
Dlaczego tak mówię? Już wszystko wyjaśniam. Na początek odrobinę wprowadzenia. Ci, którzy oglądają koreańskie variety show i wywiady z celebrytami na pewno będę zaznajomieni z tym, o czym mam zamiar teraz pisać. Dzięki tym źródłom bardzo łatwo się zorientować, że idole mają zakaz bycia z kimś w trwałym związku, a zazwyczaj w ogóle zakaz umawiania się na randki. Niejednokrotnie mówiono o tym w różnych programach, takich jak np. Strong Heart, gdzie znani ludzie dzielili się wskazówkami dotyczącymi tego jak umawiać się w sekrecie, chować się przed menadżerami, prasą, fanami itd. Dodatkowo, media swoje podejrzenia na temat tego, że jakiś celebryta jest w związku prawie zawsze określają mianem skandali. Często zastanawiam się dlaczego o czyimś uczuciu mówi się jakby to było coś zdrożnego… ale nie będę Was tu tym zanudzać J.
Teraz porównajmy to z You’re beautiful. Najpierw Hwang Tae Kyung udaje związek z Yoo He Yi, a później Kang Shin Woo z Go Mi Nyu (może później dokładniej o tym napiszę) i o dziwo nie wywołuje to jakiegoś ogromnego sprzeciwu. Prezes Ahn mówi nawet o tym, że nadszedł w końcu ten czas, kiedy jego A.N.JELL dorosło i powinien się tego spodziewać. Kolejna jest reakcja fanów. Tutaj spotkała mnie o wiele większa niespodzianka, ponieważ mimo żalu i ogromu wylanych łez, postanawiają oni pogratulować swojemu idolowi i życzyć mu szczęścia w związku. Oczywiście widzimy kilka negatywnych postaw, jak choćby zachowanie reportera Kim, które podejrzewam nie odbiega zbytnio od prawdy. Jednak pokazano tu zaskakująco pozytywne odebranie tak istotnej informacji jak fakt, że idol posiada dziewczynę, czyli  przestał być „dostępny”. Nie wiem czy się ze mną zgadzacie, ale mam wrażenie, że ta drama zawiera (ale mogą to być tylko moje urojenie) pewien rodzaj przekazu głównie dla fanów jak idole chcieliby, żeby reagowali na wieść o związku.
Teraz kilka słów o samej dramie. Jak już wspomniałam jest to jedna z moich ulubionych dram, więc muszę mieć o niej bardzo dobre zdanie. Bez wątpienia jest to obowiązkowa pozycja dla tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z dramamiJ. Chyba nie przesadzę mówiąc, że każdy szanujący się fan koreańskich produkcji, jeśli nie obejrzał You’re beautiful to na pewno o niej słyszał. Dowodem na to może być między innymi ogromna liczna stron jej poświęconych oraz powstanie japońskiego Remaku.
Cała historia jest bardzo przyjemna i świetnie się ją ogląda. Ogólnie jest to całkiem porządny zlepek elementów komediowych i lekko tragicznych. Oczywiście mamy tu obowiązkowy trójkąt, a właściwie to po dokładnym policzeniu okazuje się że pięciokąt romantyczny, ale kto by na takie błahostki narzekał. Losy głównych bohaterów są całkiem pogmatwane i mimo że rozwój wypadków w pewnych sytuacjach jest całkiem przewidywalny to raczej nikt nie będzie się nudził. W rozrachunku okazuje się, że jedyną do końca złą postacią jest tak naprawdę tylko Reporter Kim, czyli mamy dobre zakończenie. Przyznam, że to dla mnie całkiem istotne, bo po prostu nie lubię pozycji, które źle się kończą.
Mam dwie ulubione postacie: Hwang TaeKyung i Jeremy. W tym momencie wyłamuję się z ogólnego trendu, ponieważ czytając komentarze łatwo się zorientować, że większość fanów woli Shin Woo i woleliby, żeby Go Mi Nyu wybrała go zamiast Lidera. Dla mnie postać Shin Woo jest trochę za mdła i nie do końca przekonała mnie gra Jung Yong Hwy. Szczególnie dobrze to widać, kiedy porównamy go z Jang Geun Sukiem, który moim zdaniem jest bardzo dobrym aktorem, któremu bezbłędnie udało się sportretować egocentrycznego, czepialskiego, ale posiadającego bardzo bolesną przeszłość Lidera. Sposób ukazania jego przemiany jest według mnie jednym  z pozytywów tej dramy. Nie mamy tu natychmiastowej zmiany o 180 stopni tylko powolny proces, w którym bohater nie stracił nic ze swojej indywidualności. Mogę powiedzieć, że podobała mi się większość scen z głównym bohaterem - komediowe wywoływały niejednokrotnie salwy śmiechu, a od dramatycznych kręciła się łzaw oku. Podobnie było w przypadku Jeremy'iego granego przez Lee Hong Ki. Tutaj był to głównie wątek komediowy, ale podejrzewam, że smutna scena w autobusie niejednemu zapadła w pamięć (u mnie pojawiła się natychmiastowa chęć pocieszenia biednego Jeremy'iego). Tej postaci jest mi najbardziej szkoda i chciałabym, żeby twórcy dali mu jakąś miłą dziewczynę, w której się zakochuje, ale cóż... nie możemy mieć wszystkiego.
Największym minusem produkcji jest to, że nie został ukazany związek pomiędzy rodzeństwem. W pewnym momencie widz zaczyna się zastanawiać dlaczego ona w ogóle to robi. Mi Nyeo ewidentnie nie ma pojęcia co się dzieje z jej bratem dlatego zastanawiający jest fakt, że postanawia tak się poświęcić. Cała sytuacja byłaby bardziej wiarygodna, gdyby dodano więcej wspomnień z  dzieciństwa. Kolejnym minusem jest zbyt duża częstotliwość słowa "przepraszam" wychodzącego z ust dziewczyny.
Nie są to jednak rzeczy, które psułyby przyjemność oglądania w jakiś znaczący sposób.
Dla mnie osobiście najlepszym elementem jest coś co nazywam "typowo koreańskim zakończeniem" - drama dobrze się kończy i jest dużo szczęścia, ale jak to bywa w prawdziwym życiu nie wszystko jest takie sielsko-anielskie i dziewczyna nie rezygnuje z podjętej decyzji.

Dlatego moje drogie Królicze Świnki obejrzyjcie You're beautiful i stańcie w miejscu, w którym Wasza miłość będzie Was w stanie dojrzeć.J


Poniżej jest zrobiony przez fana trailer. Nie udało mi się znaleźć żadnego oficjalnego, ale ten w miarę dobrze zapowiada dramę. Niestety obraz nie jest zbyt dobrej jakości.

16 komentarzy:

  1. Świetnie wszystko ujełaś, drama boska choć obejrzałam pierwszy odcinek :D Kocham Jeremy'iego <3 z resztą wszystkich kocham :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Hong Ki - kocham go :D i w tej dramie był tak pozytywną postacią, że nie wyobrażam sobie kogoś innego w tej roli. Co do postaci jaką grał Geun Suk, to trochę mi przypomina Jun Pyo (Lee Min Hoo) w "Boys over Flowers" szczególnie zachowaniem i stylem bycia. Sama drama naprawdę był świetna, jako ze najpierw obejrzałam japońską wersję a potem koreańską, to nikt się nie obrazi jak napiszę, że koreańska była milion razy lepsza. I zgodzę, się z tobą, że zbyt mało pokazali scen z Mi Nam i Mi Nyo(czy jak jej tam). Nie było żadnej sceny, która by pokazywała ich relacje. Ale i tak często będę wracać do tej dramy <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacyjne podsumowanie :)
    Widzę , że interesuj cię dramy.ja dopiero zaczęłam od tej...i chwyciła mnie za serce, ze nie umiem skończyć o niej myśleć.Chciałabym się ciebie zapytać ...jak myślisz czy będzie moze kontunuacja tej dramy??Znasz może jakieś podobne jeszcze dramy??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Praktycznie nigdy nie zdarza się, żeby tego typu drama miała kontynuację i tak samo jest w tym wypadku (zdarzają się głównie wersje tej samej dramy z innego kraju, You're beautiful ma japoński reamke Ikemen desu ne, ale osobiście o wiele bardziej wolę oryginał).

      O jakie podobne dramy Ci chodzi? Takie, gdzie dziewczyna przebiera się za chłopaka? Jeśli tak, to aktualnie leci koreańska wersja japońskiej Hana Kimi, w której dziewczyna zaczyna się uczyć w męskim liceum - To the beautiful you/For you in full blossom (wiem, że jest tłumaczona na polski - wpisz w wyszukiwarkę For you in full blossom PL), jest lekka i zabawna, powinna Ci się spodobać.

      A jak u Ciebie z angielskim? Jego znajomość znacznie ułatwia życie fanom dram, bo nie ma mocno dużej liczby przetłumaczonych dram, chociaż jest z tym coraz

      Napisz mi konkretniej jaki typ Cię interesuję, żebym mogła rzucić Ci więcej tytułów

      Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Angielski w miarę umiem :)
      Jest jakaś w której gra i główny bohater i bohaterka...może wtedy o you are beautiful zapomnę bo nie wiem czemu ale mam po niej doła...smutno mi bez powodu no cóż...ooo a Hana Kimi z wielką checią obejrzę...dziękuję ci bardzo :)

      Usuń
    3. jeśli chodzi o głównych aktorów to jest kilka pozycji z nimi, ale w żadnej oprócz YB nie grają razem

      Jeśli chozdzi o Jang Geun Suk'a to taką komediowo - romantyczną dramą w której wystąpił jest też Mary Stayed Out All Night ewentualnie filmy You're my pet albo Baby and me

      Park Shin Hye - Goong S, You've fallen for me (tutaj grała razem z Jung Yong Hwa - który w YB grał Shin Woo) albo film Cyrano - Dating agency

      Jeśli spodobał Ci się Lee Hong Ki (Jeremy), to obejrzyj sobie Noriko goes to Seul, wprawdzie ten film nie jest komedią romantyczną, ale jest bardzo fajny i opowiada o dążeniu do spełnienia swoich marzeń

      Usuń
    4. Bardzo,bardzo ci dziękuję :)
      A mogłabym się dowiedzieć jaka jest twoja ulubiona drama?

      Usuń
    5. teraz zadałaś mi baaardzo trudne pytanie, ponieważ mam dużo dram, które bardzo lubię i ciężko mówić tylko o jednej, na pierwszy plan na pewno wysuwa się You're beautiful, Secret garden, Sungkyunkwan scandal, 1st shop of coffee prince, The greatest love, Worlds within, Vampire prosecutor, City Hunter, Personal Taste, A love to kill, Lie to me, A Gentleman's Dignity

      Pierwsze 4 to takie dramy, które według mnie (i podejrzewam, że wielu innych osób) każdy fan k-dram powinien znać, do tego w 3 z nich jest wątek dziewczyny przebierającej się za chłopaka, a w jednej zamiana ciał ;)

      Usuń
    6. a co sadzisz o Hana yori dango??

      Usuń
    7. jestem w stanie wypowiedzieć się tylko na temat koreańskiej wersji, ponieważ nie widziałam japońskiej, chińskiej czy tajwańskiej

      Drama zrobiła ogromną furorę i nie przeczę, że ma swoje chwile, ale dla mnie była momentami przydługa i czasami irytująca, najbardziej podobała mi się drugoplanowa para i to właśnie jej losy śledziłam z zaciekawieniem, jeśli chodzi o tą główną to jest ok, ale krótko mówiąc jakoś nie porwały mnie ich losy na tyle, żeby nie odrywać wzroku od komputera (tak samo twierdzi moja koleżanka, która jest zagorzałą fanką Lee Min Ho - odtwórcy głównej roli) największy problem jest chyba z aktorstwem, ponieważ jest tu nagromadzenie drewnianych twarzy - szczególnie Kim Hyun Joong, Lee Min Ho trochę lepiej sobie poradził, ale polubiłam go dopiero dzięki następnym dramom, ponieważ w każdej kolejnej produkcji jest coraz lepszy

      Ekhm.. sporo złego o niej napisałam, ale ogólnie nie jest taka fatalna, bo przecież nie miałaby tylu fanów, mogę powiedzieć Ci tak - jako świeżynka w tym grajdołku możesz ją sobie obejrzeć i prawdopodobnie Ci się spodoba, a jej niedociągnięcia zaczniesz zauważać dopiero jak będziesz miała za sobą już kilkanaście produkcji (ze mną przynajmniej tak było)

      Nie wiem tylko jak wypadnie Ci w porównani z You're beautiful, gdzie gra aktorska była zdecydowanie na wyższym poziomie, szczególnie jeśli chodzi o idoli stających się aktorami (Ci z Boys Before Flowers (kor. tytuł HanaYori) - Kim Hyun Joong i Kim Joon zdecydowanie przegrywają z Lee Hong Ki i Jung Yong Hwa z You're beautiful)

      Usuń
    8. Dziękuję bardzo za twoją wypowiedź.Ja już obejrzałam japońska wersje, jednak słyszałam , ze koreańska jest gorsza.Raczej nie przebiła You are beautiful ale bardzo mi się podobała...Jakby co to polecam.... :)
      I chciałabym ci powiedzieć, że naprawdę bardzo fajnie, ze jest taki ktoś jak ty , który duzo wie o dramach i ma własną opinię-dziękuję ci :)

      Usuń
    9. nie ma sprawy, zawsze do usług, więc jeśli masz jeszcze jakieś pytania to możesz śmiało pisać, jeśli wolisz możesz pisać na mail szczyptaorientu@o2.pl

      Usuń
  4. Tak naprawdę oglądałam tą dramę już 6 razy, poważine od początku do końca za każdym razem i nadal nie mam jej dosyć !!!
    Kocham JungYongHwa więc sami rozumiecie. Polecam każdemu fonowi dram...
    Jak już to ujełaś czasami jest przewidywalna ale nie nudzi się nigdy ;)
    Mnie irytowała też już po 4 razie ciotka Go Mi Nam, mama lidera i reporter Kim no i wszyscy poza A.N.JELL oraz tą niby dziewczyną lidera.
    No ale co mam poradzić na to ;))
    No ale drama...BOSKA i muzyka też jest świetna ;)
    GORĄCO POLECAM ;**

    OdpowiedzUsuń
  5. A i faktycznie wolałabym aby ona byłą z ShinWoo ale coż, wiedziałam że to tak się zakończy.
    Ale on dobrze grał opanowanego romantyka !!
    No mi się podobało ;P

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny serial świetna muzyka poprostu zakochałam się w swych piosenkach że asz musialam sobie je ściągnąć kocham głównego aktora może dlatego że lubię takich mrocznych i ponurych facetów ale może i dlatego postać mi się spodobała bo grał go moj ulubiony aktor i jak tu go nie pokochać co nie główna para świetnie dobrana i głównej bohaterki trochę zazdroszcze bo odpala swoje serce no muszę przyznać trudnemu facetowi ale przy bliższym Poznaniu wcale nie jest taki na jakiego wygląda i cieszę się że go wybrała no to chyba tyle bardzo polecam ten serial jest boski w szczególności główny bohater jeść świetny ;)

    OdpowiedzUsuń

blog wraz ze wszystkimi postami został przeniesiony na adres http://szczyptaorientu.wordpress.com/, zapraszam do komentowania pod tym adresem :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...